zaterdag 8 juli 2017

Dag 7



De Laatste dag van de reis.

Vanavond terug thuis in m'n eigen bed slapen.
Maar eerst een stevig ontbijt bij de oma van het Hotel. Een paar koppen koffie, lekkere broodjes en Croissantjes, en ik kon vertrekken.

Aankomsttijd volgens de Gps 19hr., nog 650km binnendoor.
Vogezen, Haut Rhin, Luxemburg, belgie.

Helaas zat het weer ni mee, droog vertrokken, nog wat mooie bochtjes en colletjes


En vooral mooie vergezichten.



Dit ook ergens onderweg.

En toen werd het frisser en begon het een beetje te regenen, en op een volgende col veel mist



Hier was een hotel, en ben ik nog een koffie gaan drinken, en na deze afdaling werd het alleen maar erger met het weer, en kreeg ik nog meer regen over me heen, alsook meer wind.

Ik had nog even buienradar bekeken, en heb maar besloten om rond de middag de route te stoppen, en de Gps de snelste route naar huis te laten berekenen.

Dus rond Metz de snelweg op richting huis, en gas geven maar.
In Luxemburg File, 10km, kweet niet of File Filteren mag in Lux, meer heb het toch maar gedaan.
Blijkt dat ze aan het werken zijn aan de afslag richting Belgie, vandaar de grote file. Gelukkig kon ik met de moto aan de volgende afrit eraf, aan de overzijde terug erop en kon ik weer verder.
Tijdverlies een 20 min in totaal. Deze keer wel gaan tanken in het tankstation dat ik op de heenreis had gemist. Daar snel nog iets warm gegeten, en een koffie gedronken.

Daarna in ruk, nog 266km naar huis. Veel regen tot net na Brussel, op de E19 begon de zon terug te schijnen.

Rond 17hr stond ik terug op den hof.


De gereden km's op deze reis.

Ik heb er weer een leuk tripje opzitten, veel rubber achtergelaten op Franse wegen.
Een weekje motorplezier gehad, en het koppeke weer eens helemaal leeg gemaakt.

Volgende reis gaat naar Corsica.


Grtz Peter
aka Drummer










Geen opmerkingen:

Een reactie posten