dinsdag 27 juni 2017

Dag 3



Na het karige ontbijt in Hotel le Terminus, Zat ik al om 8hr op de motor.

Gisteren Rondje Alpe D'Huez al afgewerkt, dus vandaag naar de eerste col van de dag De Col D'ornon. Ze worden telkens hoger. We gaan dan ook richting Haut Alpes.

Het weer vandaag zalig vertrokken met wat bewolking afgewisseld met zon.
De temperatuur zou vandaag zelfs oplopen tot een 26graden.
Het was bij momenten zelfs warm op de moto, en heb m'n macna coolvest maar aangedaan. Het verschil was goed te voelen. geen verkeerde investering dus.

Plots zie ik deze brug, en blijkbaar kan je daar met een elastiekje afspringen.


 
 

Onderweg kwam ik dit ook tegen.




Na heel wat bochtjes en mooie verbindingsstukken kwam ik op de Col de Noyer. Helemaal tot boven gereden, en langs dezelfde weg terug. kwestie van voldoende Cols op de lijst te kunnen zetten.

Boven was er een refuge Napoleon waar ik een lekker ommeletje heb verorberd, om het ontbijt van deze ochtend wat aan te vullen. Het was er heerlijk op het terras.



En dan terug naar beneden dus.


Ook het Lac de Serre Ponçon heb ik deze keer kunnen rondrijden, wat vorige keer niet gelukt was.
Voor de racers, 30km plezier, perfect asfalt en mooie lange bochten. Bijna geen verkeer voor mij, heb dus zelf ook het gas eens lekker opengedraaid.



ook nog een mooie was deze als afsluiter van de dag

Col de Cayolle


Onderrtussen zitten we in Barcelonette, en heb een lekker steakje gaan eten op een terrasje in de zon.

Hopelijk blijft het weer morgen ook zo goed, en gaan we naar Col de la Bonette. De hoogste van de streek blijkbaar.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten