vrijdag 30 juni 2017

Dag 5



Dag 5 dus, ik heb overnacht in hotel Vauban in Briançon.
Goed hotel, moto kon in afgesloten garage, recent gerenoveerd. En vooral een goed ontbijt om de dag mee te beginnen.

Eerste col van de dag was Col de Lautaret, eigenlijk een grote doorgansweg door de vallei.

 
Waar het huis staat begint de Col de Galbier.

en van hieruit gaat het naar de Télégraphe

 In de afdaling van de Télégraphe kwam ik enkele sportwagens tegen die blijkbaar een rally aan het rijden waren. Mc Larens, Ferrari's, Porches enz... reden me met hoge snelheid voorbij.

En op weg naar Col du Mont Cenis kwam ik enkele Prototypes van BMW tegen.


Ze zagen er allemaal zo uit, toch de koetswerkkleur. ( is een fotoke van tinternet ) ik had ze te laat gezien om er zelf een foto van te kunnen pakken.

Dan de Mont Cenis opgereden, weer zo een feestbaan om op te rijden. Boven ben ik wel teruggedraaid om m'n toer verder te kunnen rijden.


Na de Col du Mont Cenis was de Col de L'iseran aan de beurt.

Daar kan je ook in de Zomer nog gaan skieen als je wil

Ik ben hier tot aan de ski piste gereden. Temperatuur was hier 5 gr. en het begon licht te sneeuwen.
dus maar snel afgedaald naar Val D'isere. Tijdens die afdaling begon het te regenen. Dus beneden maar een stop gedaan en iets gaan eten. Alleen in de Zomer is er daar niet zoveel open. Gelukkig wist ik nog een restaurantje waar we 3 jaar geleden ook hadden geweest, en dat was open. Een lekker Pasta gerecht verorberd en dan in de regen maar voortgereden.
De route ging verder naar Bourg-saint Maurice om vandaaruit de Cormet de Roselend op te rijden

Ondertussen zijn we de Haut Alpes aan het verlaten en gaat m'n route terug richting Lac de Annecy.

Eerst passeren we Albertville, gaan we nog over Col de Tamie. Helaas geen foto's vanwege de regen.
Aan het Meer van Annecy was het gelukkig weer even droog en heb ik deze foto nog genomen, en meteen m'n Dna achtergelaten in het meer ;-)

Deze foto is trouwens genomen aan de overzijde van waar ik maandag m'n foto aan het meer heb genomen.

Omdat het uiteindelijk bleef regenen ben ik op zoek gegaan naar een hotel en kwam ik hier terecht aan het Lac du Bourget

en het uitzicht van op de kamer. Foto S'morgens genomen

Tijdens de nacht had de CT ook gezelschap



Vervolg in Dag 6














Geen opmerkingen:

Een reactie posten