woensdag 28 juni 2017

Dag 4



Vandaag een stevig ritje op het programma.

Eerst ontbijten op het terras buiten in de zon, heerlijk en goed ontbijt in Hotel Azteca in Barçelonette.
Moto staat s'nachts op een afgesloten parking.

Om 8hr kon ik al vertrekken, kweet het ben een vroege vogel, maar er staan 6 cols van + 2000 op het programma.

De eerste al na een 10tal km.
Col de la Bonette 2802mt. De hoogste van vandaag.


Aan de voet van de Col


Ergens onderweg


En hier ook

En dan sta je boven en is het 8gr, beneden 19 als ik vertrok.



Naar beneden was ook weer een bochtjesparadijs, en zo op naar de volgende.


Je ziet het nog steeds een lekker weertje. hier rijden we Italie binnen.
Hier liggen ook een paar bergjes die we vorige keer wilden doen, maar toen moesten we noodgedwongen terugkeren door sneeuw op de weg.

Col de Funiera waar een Standbeeld staat van wijlen Marco Pantani was dit keer wel Sneeuwvrij en zo kon ik ontdekken wat de andere kant zou brengen.



Ik wilde picknicken bij Marco, maar helaas, hier begon het te regenen, dus maar voortgereden.
Ook weinig foto's getrokken vanwege de regen.
Ik kreeg een smalle col onder de wielen, met veel bochtjes, keien, modderstroompjes enz..
Ook een Mobilhome, die daar eigenlijk niet mag komen, volgens de borden aan de voet van deze cols. Het was er al smal, ik stond aan de Dal zijde, en deed teken dat hij nog een beetje opzij kon.
Zijn gezicht vertrok toen ik zijn spiegel inklapte, om met mijn spiegel te kunnen passeren. Kheb hem wel netjes terug geklapt. En er moesten nog 3 motoren passeren die ik onderweg naar boven was gepasseerd.



Dit kerkje heb ik onderweg ook gezien.

En dit was de volgende.
De afdaling hiervan was een leuke met een All Road moto, geen aanrader met een racer of een goldwing. Stukken met 14% afdaling, stukken verdwenen weg met enkel grind en modder. En dat in de regen.

Dit staat daar ook boven.

Dan de volgende, Colle Dell Agnello
Waar ik terug Frankrijk binnen reed.



Op de top was het 5gr, en heb hier zelfs de handvat verwarming opgezet.
Er viel zelfs natte sneeuw hierboven.
In de afdaling stopte het gelukkig met regenen en kon ik op weg naar de laatste van de dag.

Col D'Izoard.


De aankomstlijn ligt er al voor de Tour etappe die er zal eindigen. Ik ben er vandaag al zeker over de Finish gereden.


Uiteraard de obligatoire foto aan de Pin.


Vervolgens de afdaling aangevat die trouwens helemaal droog bleek te zijn.
Beneden nog even getwijfeld of ik nog eens terug naar boven zou rijden om in de refuge Napoleon een stukje taart te gaan eten.

Maar besloot na even te hebben gekeken naar de wolken om toch naar het hotel te rijden in Briançon.
De moto stond net binnen, als de hemel sluizen terug opengingen.

Tot Morgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten