zondag 25 juni 2017

De eerste dag



Vandaag om 5.30hr liep de wekker af, opstaan, water door m'n gezicht, tanden poetsen. Help, tandenborstel gisteren al ingepakt..... dan maar tandpasta op de vinger en zo poetsen, zoals in het leger.

De motor uit het tuinhuis gehaald, bagage in de Koffers, snel nog een banaan met wat boterhammen, en dan om 6.10hr op weg.

Het weer thuis, bewolkt en 18gr
Op de E19 vanaf Mechelen, natte baan, ring van Brussel, ook nat, E 411 Rond Namen, Regen......
Maar rond Luxemburg klaart het op, en word het warmer.
Om een of andere reden mis ik de Afslag om te gaan tanken, wil de drukte van Air de Cappelen, en Berchem missen, daarom dat meestal tank weg van de snelweg en neem ik de eerste afslag.
Ik besef het pas als ik Air de Capellen voorbij rij.
Dan toch maar Air de Berchem. Snel tanken, nog iets eten, koffie, en terug op weg.

Eigenlijk valt er weinig te vertellen over de rit. Saai op de Snelweg, maar het gaat wel vlot natuurlijk.

Na 790km, verlaat ik de Snelweg, en ga ik nog een stukje binnendoor.
Het is na 3km direct feest met een leuk baantje en bijhorende Bochtjes. en zit nog niet eens in de Alpen.
En dan komt de Col de Grand Colombier onder de wielen, is er trouwens eentje waar de Tour de France over gaat op 9 juni. Mooie Col met leuke stijgingspercentages en bochtjes.
En dan heb je plots richting Hotel een afgesloten weg. Terug keren doe ik bijna nooit, rij liever een beetje rond. zeker in de Bergen.

Uiteindelijk rond 18hr aangekomen aan het Hotel.
Na een douchke, nog een wandeling gemaakt naar het Meer van Annec. Leker gaan eten op een terrasje, en nadien nog een lekker ijsje gegeten.

Morgen gaan we richting de Nederlandse Berg, Alpe D'Huez dus.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten